„Panasonikova“ fabrika u Svilajncu, čije otvaranje u Srbiji očekuju 1. januara, ako je suditi po izjavama koje dolaze iz same kompanije - i nije tako sigurna. Svilajnac je svakako jedna od lokacija koja se razmatra i radi se na tom projektu, ali odluka još nije zvanično doneta i nije izvesna onoliko koliko se doživljava u Srbiji. Pitanja širenja nedavno je dotakao direktor kompanije u Japanu. On je najavio nameru da se „Panasonik“ razvija i lokalno i da planira da pojača svoje prisustvo u svakom regionu. „Panasonik“ uvek traži mogućnost za ulaganje i sada je pravo vreme za ulaganje. Razmatra se ulaganje u Svilajncu. „Panasonik“ treba da razmatra rastuća tržišta kao što su Kina i Indija. Stav menadžmenta je da svakako moramo da razmatramo i lokalni razvoj i proizvodnju određenih proizvoda u svakom regionu. Treba da otvaramo lokalne fabrike, jer „Panasonik“ hoće da zadovolji lokalne mušterije u svakom regionu.
„Panasonikova“ fabrika u Svilajncu, čije otvaranje u Srbiji očekuju 1. januara, ako je suditi po izjavama koje dolaze iz same kompanije - i nije tako sigurna. Svilajnac je svakako jedna od lokacija koja se razmatra i radi se na tom projektu, ali odluka još nije zvanično doneta i nije izvesna onoliko koliko se doživljava u Srbiji.
Ištvan Štark, direktor kancelarije „Panasonik marketinga“ za jugoistočnu Evropu, objašnjava da se pitanja širenja nedavno dotakao direktor kompanije u Japanu. On je najavio nameru da se „Panasonik“ razvija i lokalno i da planira da pojača svoje prisustvo u svakom regionu.
- Jedino što mogu da kažem je da „Panasonik“ uvek traži mogućnost za ulaganje i sada je pravo vreme za ulaganje - kaže Ištvan Štark za „Novosti“. - Ne mogu da komentarišem šta se dešava ovde, ali mogu da kažem da se razmatra ulaganje u Svilajncu. Direktor je nedavno rekao da „Panasonik“ treba da razmatra rastuća tržišta kao što su Kina i Indija. Stav menadžmenta je da svakako moramo da razmatramo i lokalni razvoj i proizvodnju određenih proizvoda u svakom regionu. Treba da otvaramo lokalne fabrike, jer „Panasonik“ hoće da zadovolji lokalne mušterije u svakom regionu.
Investitori, dodaje Štark, kada traže mogućnost ulaganja gledaju čitav niz faktora. Među njima su politička stabilnost, dostupnost fabrike, obučenost radne snage, postojanje odgovarajuće infrastrukture, veličina tržišta, ali i osobine okolnih tržišta.
- Videćete u budućnosti dosta investitora, i to ne samo iz Evrope, zainteresovanih za ulaganje u Srbiju - kaže Štark.
- Prodaja „Panasonika“ raste u Srbiji i to posebno u prošloj godini. Donosimo najmodernije proizvode i sada demonstriramo 3D televizore. Oni nisu masovna potreba ljudi, jer su dostupni imućnijim kupcima i onima koji prate tehnologije, ali su budućnost televizije.
I dok iz „Panasonika“ nikako ne stižu zvanične potvrde da je Svilajnac njihova sledeća adresa, u Srbiji se ova fabrika ne dovodi u pitanje. Ministar ekonomije je najavljivao da će proraditi u oktobru. Slične najave su stizale i od opštinske vlasti, a po poslednjoj otvara se - 1. januara. „Panasonik“ u Svilajancu je po prvim najavama trebalo da bude njihova najveća fabrike u Evropi od čak 18.000 kvadrata, a stiglo se do toga da će za početak iznajmiti 2.500 kvadrata „Rojmove“ hale.